В iм'я Отця, i Сина, i Святого Духа!
Спаситель наш, Господь Iсус Христос, розлучаючись зi Своїми учнями перед голгофськими стражданнями, обiцяв послати iншого Утiшителя - Святого Духа. "Я ублагаю Отця, - сказав Вiн, - й iншого Утiшителя дасть вам, щоб був з вами повiк, Духа iстини" (Iн. 14, 16-17). I пiсля Свого Воскресiння, явившись апостолам, Христос велiв їм не вiдлучатися з Єрусалиму: чекати обiцяного Утiшителя. I ось настав день, коли Господь виконав Свою обiцянку. У п`ятдесятий день пiсля Свого Воскресiння Вiн посилає вiд Свого Отця Божественного Духа, Який зiйшов на апостолiв у виглядi вогненних язикiв i надiлив їх Божественними дарами. Своїм незвичайним явленням Святий Дух ясно вiдкрив Своє Божество i показав таїну Святої єдиносущної i нероздiльної Тройцi. Бог Отець послав у свiт Свого Сина, а Син Божий - Iсус Христос - послав вiд Отця Святого Духа. Ось чому св. Церква закликає нас сьогоднi на поклонiння Святiй Тройцi. "Прийдiть, люди, Триiпостасному Божеству поклонiмося", - спiває вона. Ось чому ми називаємо свято на п`ятдесятий день пiсля Пасхи днем Святої Тройцi.
Саме цей День вважається Днем народження Святої Православної Церкви Христової, бо саме з цього часу ученики і апостоли Христові розійшлися по світу для благовіствування слова Божого і саме з цього Дня церква Божа почала ширитися і примножуватися. Всi три Особи Пресвятої Тройцi за природою Своєю єдинi i нероздiльнi, хоча iпостасно, тобто у Особах, роздiленi. Отець не є нi Син, нi Святий Дух; Син не є нi Отець, нi Святий Дух; Дух Святий не є нi Отець, анi Син. Однак Отець є єдине з Сином i Святим Духом. Син - єдине з Отцем i Святим Духом. Дух Святий - єдине з Отцем i Сином. Тому Свята Церква iменує Тройцю Єдиносущною i Нероздiльною …
|